Uważaj na podejrzane SMS-y

Oszuści próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Pamiętaj! Nie otwieraj nieznanych linków i nie wpłacaj pieniędzy na numer konta przekazywany w podejrzanych wiadomościach. Energia Polska nie przesyła linków do płatności w formie SMS. Informacje o płatnościach możesz znaleźć na swoim koncie e-BOK.

Główny Urząd Statystyczny ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod GUS. Oszuści rozsyłają wiadomości o tytule „Obowiązek sprawozdawczy P-01” zawierające niebezpieczny załącznik, którego otworzenie powoduje zainfekowanie komputera oprogramowaniem typu „malware”.

Odkup

Jakich informacji szukasz?

Najczęściej zadawane pytania

Kiedy mam wystawić Energii Polskiej fakturę za energię z mikroinstalacji?

Zgodnie z umową na odkup energii to Energia Polska wystawia w Państwa imieniu fakturę za odkup energii. Po wystawieniu faktury, otrzymają ją Państwo do wglądu i akceptacji drogą e-mailową na adres podany przez Państwa w umowie.

Dlaczego na mojej fakturze nie ma informacji o ilości wytworzonej energii? Dlaczego moja faktura nie została zbilansowana z energią wytworzoną?

Faktura za pobór zawiera jedynie dane dotyczące energii pobranej.

Informacje dotyczące energii oddanej do sieci zawiera faktura za odkup energii. Taką fakturę wystawiamy zgodnie z warunkami zawartymi w umowie na odkup energii, czyli po zakończonym kwartale, po dokonaniu rozliczeń.

Fakturę przesyłamy mailem na adres e-mail wskazany w umowie na odkup.

Kiedy otrzymam fakturę za odkup?

Klienci posiadający mikroinstalację fotowoltaiczną rozliczani są w cyklach kwartalnych, czyli po każdym zakończonym kwartale. Na podstawie danych otrzymanych od Operatora Dystrybucji dokonujemy rozliczenia nadwyżki energii i wówczas wystawiamy fakturę za odkup.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby sprzedawać Energii Polskiej nadwyżki energii z mikroinstalacji?

Aby podpisać umowę na odkup, należy mieć podpisaną z Energią Polską Sp. z o. o. umowę na pobór energii.

Umowa na odkup dotyczy tylko i wyłącznie klientów biznesowych.

Po założeniu mikroinstalacji prosimy o kontakt mailowy na adres: oze@energiapolska.com.pl. Nasz Dział OZE przygotuje dla Ciebie ofertę odkupu oraz wszelkie niezbędne dokumenty.

Na czym polega odkup energii z mikroinstalacji i jak jest rozliczany?

Po zainstalowaniu instalacji fotowoltaicznej Klient może korzystać na bieżąco z energii wyprodukowanej w mikroinstalacji.

Rozliczanie na podstawie umowy na odkup odbywa się godzinowo, co oznacza, że w momencie działania instalacji, Klient korzysta z wyprodukowanej energii.

W godzinach, w których instalacja nie produkuje lub wytworzona ilość energii elektrycznej nie wystarcza na potrzeby własne – klient pobiera energię od swojego sprzedawcy, którym jest Energia Polska Sp. z o.o. Na podstawie tego zużycia wystawiamy faktury za pobór energii.

Wszelkie nadwyżki wyprodukowanej energii, której nie zużyje Klient – odkupowane są przez Energię Polską.

Po zakończonym kwartale Energia Polska wystawia w imieniu Klienta fakturę za odkupioną od Klienta nadwyżkę energii elektrycznej wyprodukowaną w ostatnim kwartale.

Czy jest możliwość zawarcia umowy prosumenckiej/magazynowania energii?

Nie oferujemy takiej umowy. Naszym Klientom proponujemy odkup nadwyżki energii wyprodukowanej w mikroinstalacji bez możliwości jej magazynowania.

Czym jest mikroinstalacja?

To instalacja wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnego źródła energii (OZE), której łączna moc zainstalowana nie przekracza 50 kW.

Jakie są kolejne kroki po zakończeniu instalacji mojej mikroinstalacji?

Na co najmniej 30 dni przed planowanym uruchomieniem mikroinstalacji, zgłoś się do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucji (OSD) w celu dopełnienia wszelkich formalności z nią związanych.
W kolejnym kroku skontaktuj się z nami w celu zawarcia umowy na odkup.

Czym jest nadwyżka energii?

Nadwyżka jest ilością wyprodukowanej energii, która nie została wykorzystana w każdej kolejnej godzinie, przez co wprowadzono ją do sieci.

Czy Energia Polska montuje liczniki dwukierunkowe ?

Nie, w naszej spółce zajmujemy się rozliczaniem pobranej i wytworzonej przez Ciebie energii. Natomiast zleceniem montażu licznika dwukierunkowego oraz wykonaniem tego procesu zajmuje się lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD).

Czy mogę sprzedawać Wam nadwyżki energii elektrycznej z instalacji OZE?

Tak, w celu przygotowania indywidualnej oferty dla Ciebie, prześlij do nas wiadomość na adres oze@energiapolska.com.pl i wskaż nam Twoje źródło wytwórcze, moc instalacji, termin uruchomienia instalacji/planowany termin zawarcia umowy.
W wiadomości zwrotnej otrzymasz od nas dopasowaną do Twoich potrzeb ofertę.

Jak otrzymam informacje o ilości sprzedanej Wam energii elektrycznej?

Jeśli jesteś wytwórcą w mikroinstalacji to, po zakończeniu okresu rozliczeniowego, otrzymasz od nas drogą mailową wystawioną w Twoim imieniu fakturę ze wszystkimi danymi (zawierającą informacje o ilości oraz cenie sprzedanej energii).
Jeśli jednak jako wytwórca nie korzystasz z usługi samofakturowania to po zakończeniu okresu rozliczeniowego otrzymasz mailowo dane o ilości nadwyżki.

Na czym polega oferta 60/100 ?

Oferta 60/100 oznacza stałą proporcję pomiędzy ceną zakupu przez Ciebie energii elektrycznej na potrzeby własne w stosunku do ceny odkupu przez nas nadwyżki wyprodukowanej przez Ciebie energii elektrycznej.
Czyli zawsze kupimy od Ciebie energię (100% Twojej nadwyżki energii) w cenie pokrywającej 60% ceny, którą płacisz, gdy pobierasz energię z sieci. Tym samym otrzymujesz korzystne warunki biznesowe, pomimo zmian cen energii na rynku.

Czy instalacja fotowoltaiczna uprawnia do rozwiązania umowy bez naliczenia kary umownej?

Warunki umożliwiające rozwiązanie umowy wynikają bezpośrednio z jej zapisów, najczęściej znajdziesz je w punkcie 6 Ogólnych Warunków Umowy.
Montaż instalacji fotowoltaicznej nie uprawnia do bezkosztowego rozwiązania umowy.

JAK MOŻEMY CI DZISIAJ POMÓC?