Uważaj na podejrzane SMS-y, w których oszuści próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.

Pamiętaj! Nie otwieraj nieznanych linków i nie wpłacaj pieniędzy na numer konta przekazywany w podejrzanych wiadomościach. Energia Polska nie przesyła linków do płatności w formie SMS. Informacje o swoich płatnościach możesz znaleźć na swoim koncie e-BOK.

Główny Urząd Statystyczny ostrzega przed oszustami internetowymi podszywającymi się pod GUS. Oszuści rozsyłają wiadomości elektroniczne o tytule „Obowiązek sprawozdawczy P-01” zawierające niebezpieczny załącznik, którego otworzenie powoduje zainfekowanie komputera złośliwym oprogramowaniem typu „malware”.

Liczniki

Jakich informacji szukasz?

Najczęściej zadawane pytania

Kto i jak często będzie odczytywał licznik po zmianie sprzedawcy?

Odczyty liczników sa realizowane przez Twojego Dystrybutora (zdalnie lub poprzez inkasenta). Zmiana sprzedawcy nie wpływa na częstotliwość odczytów z punktu poboru.

Jakie dokumenty są wymagane do zawarcia umowy na nowe przyłącze? Jesli buduję dom i chcę podłączyć do niego energię to czy mogę podpisać z wami umowę na budowę nowego przyłącza energetycznego?

Abyśmy mogli zawrzeć i realizować dla Twojej lokalizacji z nowym przyłączem umowę sprzedaży energii, wymagane są:

  • dokument potwierdzający Twój tytuł prawny do korzystania z obiektu, którego dotyczy wniosek (np. akt notarialny),
  • schemat połączenia Twojej instalacji/sieci z siecią OSD (dla wniosków dot. taryf A, B, C2x). – Karta Danych Technicznych,
  • warunki przyłączeniowe / oświadczenie o gotowości instalacji przyłączanej / potwierdzenie możliwości świadczenia usług dystrybucji i określenie parametrów technicznych, pozyskane od Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
  • umowa o przyłączenie:
    *jeśli jest to plac budowy wymagane jest pozwolenie na budowę,
    *jeśli jest to nowy budynek – dokument odbioru i zezwolenie na użytkowanie obiektu.

Pamiętaj, że umowa przyłączeniowa musi być opłacona.

 

Jakie dokumenty są wymagane do zgłoszenia zmiany danych w umowie, zmiany taryfy w punkcie poboru lub cesji umowy?

Informacje o zmianie danych, a w szczególności o cesji, należy przesłać do nas jak najszybciej, ze względu na terminy obowiązujące nas przy zgłaszaniu zmian danych w OSD.

Podpisując umowę cesji, czy przekazując dokument zmiany danych, należy mieć na uwadze, że zmiana może trwać nawet do dwóch miesięcy – w zależności od OSD i realizacji wniosku (przy złożeniu wniosku o UD na nowe dane, OSD ma 21 dni na przygotowanie UD, a po jej zawarciu dokonujemy zgłoszenia, które również wykonujemy na +21 dni).

Dokumenty wymagane do zgłoszenia:
– cesji:
Protokół zdawczo odbiorczy,
Dokument potwierdzający własność lokalu nowego właściciela/odbiorcy.
Podpisane pełnomocnictwa dołączone do umowy cesji z Energią Polską (cedenta i cesjonariusza).

-zmiany danych:
Podpisane pełnomocnictwo.
W przypadku zmiany adresu PPE, nr budynku, nazwy ulicy – pismo z urzędu gminy/miasta o zmianie nazwy ulicy/nadaniu numerów itd.

– zmiany taryfy:
W obrębie tej samej grupy taryfowej wystarczy tylko informacja pisemna do Energii Polskiej.
W obrębie innej taryfy niż obecna, należy przed zgłoszeniem tego faktu do Energii Polskiej, zawnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjnego o wydanie nowych warunków dla danego punktu poboru ze wskazaniem oczekiwanej taryfy.

Czy muszę zmienić licznik, przechodząc do was?

Nie, dane odczytowe z licznika są pobierane i udostępniane nam przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, niezależnie od tego z jakim sprzedawcą masz zawartą umowę.
Po zmianie sprzedawcy będziesz otrzymywał dwie faktury: od nas – za pobór energii oraz od Operatora Systemu Dystrybucyjnego – za opłaty dystrybucyjne.

Czy Energia Polska montuje liczniki dwukierunkowe ?

Nie, w naszej spółce zajmujemy się rozliczaniem pobranej i wytworzonej przez Ciebie energii. Natomiast zleceniem montażu licznika dwukierunkowego oraz wykonaniem tego procesu zajmuje się lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD).

Jak mogę podać odczyt licznika?

Mamy wiele rozwiązań! Stan licznika do rozliczenia możesz nam wskazać poprzez:

  • konto e-BOK , gdzie wchodząc w Twoją umowę, przy punkcie poboru wybierasz „wyślij stan licznika”,
  • konto e-BOK, wysyłając nam Zgłoszenie, w treści wskazując wartość,
  • kontakt mailowy z naszym biurem pod adresembok@energiapolska.com.pl,
  • infolinię, dzwoniąc na numer +48 71 715 28 94.

 

Co w przypadku awarii instalacji, kto ją naprawi? Jak zgłosić awarię prądu?

Za licznik, który masz zamontowany w punkcie poboru, odpowiada Twój Operator Systemu Dystrybucyjnego. To on dba, by Twoja sieć działała prawidłowo, dlatego wszelkie awarie prądu badź braki dostaw energii niezłocznie zgłaszaj do niego. W naszej spółce zajmujemy się rozliczaniem pobranej przez Ciebie energii.

Gdzie zgłosić awarię prądu? Kliknij tutaj!

JAK MOŻEMY CI DZISIAJ POMÓC?