Odczyty liczników sa realizowane przez Twojego Dystrybutora (zdalnie lub poprzez inkasenta). Zmiana sprzedawcy nie wpływa na częstotliwość odczytów z punktu poboru.
Abyśmy mogli zawrzeć i realizować dla Twojej lokalizacji z nowym przyłączem umowę sprzedaży energii, wymagane są:
Pamiętaj, że umowa przyłączeniowa musi być opłacona.
Informacje o zmianie danych, a w szczególności o cesji, należy przesłać do nas jak najszybciej, ze względu na terminy obowiązujące nas przy zgłaszaniu zmian danych w OSD.
Podpisując umowę cesji, czy przekazując dokument zmiany danych, należy mieć na uwadze, że zmiana może trwać nawet do dwóch miesięcy – w zależności od OSD i realizacji wniosku (przy złożeniu wniosku o UD na nowe dane, OSD ma 21 dni na przygotowanie UD, a po jej zawarciu dokonujemy zgłoszenia, które również wykonujemy na +21 dni).
Dokumenty wymagane do zgłoszenia:
– cesji:
Protokół zdawczo odbiorczy,
Dokument potwierdzający własność lokalu nowego właściciela/odbiorcy.
Podpisane pełnomocnictwa dołączone do umowy cesji z Energią Polską (cedenta i cesjonariusza).
-zmiany danych:
Podpisane pełnomocnictwo.
W przypadku zmiany adresu PPE, nr budynku, nazwy ulicy – pismo z urzędu gminy/miasta o zmianie nazwy ulicy/nadaniu numerów itd.
– zmiany taryfy:
W obrębie tej samej grupy taryfowej wystarczy tylko informacja pisemna do Energii Polskiej.
W obrębie innej taryfy niż obecna, należy przed zgłoszeniem tego faktu do Energii Polskiej, zawnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjnego o wydanie nowych warunków dla danego punktu poboru ze wskazaniem oczekiwanej taryfy.
Nie, dane odczytowe z licznika są pobierane i udostępniane nam przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, niezależnie od tego z jakim sprzedawcą masz zawartą umowę.
Po zmianie sprzedawcy będziesz otrzymywał dwie faktury: od nas – za pobór energii oraz od Operatora Systemu Dystrybucyjnego – za opłaty dystrybucyjne.
Nie, w naszej spółce zajmujemy się rozliczaniem pobranej i wytworzonej przez Ciebie energii. Natomiast zleceniem montażu licznika dwukierunkowego oraz wykonaniem tego procesu zajmuje się lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD).
Mamy wiele rozwiązań! Stan licznika do rozliczenia możesz nam wskazać poprzez:
Za licznik, który masz zamontowany w punkcie poboru, odpowiada Twój Operator Systemu Dystrybucyjnego. To on dba, by Twoja sieć działała prawidłowo, dlatego wszelkie awarie prądu badź braki dostaw energii niezłocznie zgłaszaj do niego. W naszej spółce zajmujemy się rozliczaniem pobranej przez Ciebie energii.