Dystrybutor posiada własną sieć dystrybucyjną, czyli kable, transformatory i liczniki mierzące zużycie energii. Do jego głownych zadań należą: rozbudowa i rozwój sieci dystrybucyjnych, jak również ich remonty, konserwacja i eksploatacja. Dystrybutor działa lokalnie w zależności od regionu Polski i nie ma możliwości jego zmiany.
Sprzedawca natomiast jest pośrednikiem, który korzysta z infrastruktury dystrybutora i jest odpowiedzialny za dostawę energii bezpośrednio do końcowego odbiorcy, a do jego zadań należy rozliczanie pobranej przez Ciebie energii. Sprzedaż energii nie podlega ograniczeniom terytorialnym, zatem możesz wybrać dowolną firmę oferującą tę usługę, od której chcesz zakupić energię.
Każdy z podmiotów, sprzedawca i dystrybutor, fakturuje tę usługę, którą realizuje, zatem zobowiazany jesteś do opłaty zarówno faktury za sprzedaż, jak i dystrybucję energii elektrycznej.
Tak, proces zmiany sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Tak, zmiana sprzedawcy na naszą spółkę oznacza, że wystawcą faktury będzie Energia Polska Sp. z o.o., a zatem zmieni się spółka rozliczająca pobraną przez Ciebie energię, a zarazem Twój indywidualny numer rachunku do wpłat (sprawdź w sekcji Płatności szczegóły).
Po rozpoczęciu umowy, od nas otrzymywał będziesz faktury wyłącznie za pobraną energię, natomiast lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego będzie fakturował usługi dystrybucyjne.
Wypowiedzenie umowy u poprzedniego sprzedawcy ma na celu zabezpieczenie Twojej sytuacji i zadbanie, by kontrakt został rozwiązany w zgodzie z zapisami obowiązującej Cię z tym sprzedawcą umowy i OWU, co gwarantuje Ci np. brak dodatkowych kosztów za jej przedterminowe rozwiązanie.
Możesz wypowiedzieć tę umowę samodzielnie, jednak udzielając nam pełnomocnictwa do umowy zawieranej z naszą spółką, zajmiemy się wszelkimi formalnościami w Twoim imieniu, również tymi związanymi z prawidłowym wypowiedzeniem u dotychczasowego sprzedawcy.
Jak najbardziej, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego nam przy zawieraniu umowy, my w Twoim imieniu przeprowadzimy cały proces zmiany sprzedawcy – wypowiemy Twoją dotychczasową umowę i dokonamy zgłoszenia zmiany sprzedawcy. Dzięki pełnomocnictwu będziemy mogli też w twoim imieniu zgłaszać reklamacje do Operatora czy dokonywac zmian danych, jeśli zgłosisz nam taką potrzebę.
Numer Klienta znajduje się na każdej fakturze pod danymi odbiorcy.
E-faktura to faktura w formie elektronicznej i jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa. Jest to forma bezpłatna, a dodatkowo to rozwiązanie zgodne z naszą misją – wspólnie dbamy o środowisko, rezygnujemy z papieru i oszczędzamy energię, która jest potrzebna do jego produkcji.
Abyśmy mogli zawrzeć i realizować dla Twojej lokalizacji z nowym przyłączem umowę sprzedaży energii, wymagane są:
Pamiętaj, że umowa przyłączeniowa musi być opłacona.
Informacje o zmianie danych, a w szczególności o cesji, należy przesłać do nas jak najszybciej, ze względu na terminy obowiązujące nas przy zgłaszaniu zmian danych w OSD.
Podpisując umowę cesji, czy przekazując dokument zmiany danych, należy mieć na uwadze, że zmiana może trwać nawet do dwóch miesięcy – w zależności od OSD i realizacji wniosku (przy złożeniu wniosku o UD na nowe dane, OSD ma 21 dni na przygotowanie UD, a po jej zawarciu dokonujemy zgłoszenia, które również wykonujemy na +21 dni).
Dokumenty wymagane do zgłoszenia:
– cesji:
Protokół zdawczo odbiorczy,
Dokument potwierdzający własność lokalu nowego właściciela/odbiorcy.
Podpisane pełnomocnictwa dołączone do umowy cesji z Energią Polską (cedenta i cesjonariusza).
-zmiany danych:
Podpisane pełnomocnictwo.
W przypadku zmiany adresu PPE, nr budynku, nazwy ulicy – pismo z urzędu gminy/miasta o zmianie nazwy ulicy/nadaniu numerów itd.
– zmiany taryfy:
W obrębie tej samej grupy taryfowej wystarczy tylko informacja pisemna do Energii Polskiej.
W obrębie innej taryfy niż obecna, należy przed zgłoszeniem tego faktu do Energii Polskiej, zawnioskować do Operatora Systemu Dystrybucyjnego o wydanie nowych warunków dla danego punktu poboru ze wskazaniem oczekiwanej taryfy.
Wymienione informacje znajdziesz w Twojej umowie sprzedaży energii elektrycznej, na fakturach sprzedażowych i dystrybucyjnych, a także w Twoim koncie na e-BOKu w zakładce Umowy, gdy po wybraniu numeru umowy przejdziesz do zakładki Aktywne elementy umowy.
Minimalny czas zgłoszenia zmiany sprzedawcy to 21 dni wprzód – takie wyprzedzenie musimy jako sprzedawca zachować, by zgłosić Twoją umowę do Operatora i jest to termin nieprzekraczalny.
Należy jednak uwzględnić dodatkowo czas na podpisanie umowy, zweryfikowanie jej i dostarczenie do naszej spółki.
Ważnym aspektem jest też obowiązujący Cię okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy u obecnego sprzedawcy, tak aby ta zmiana sprzedawcy nie wiązała się dla Ciebie z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Potrzebę zmian danych, taryfy, zgód możesz zgłosić do nas pisemnie, mailowo na adres bok@energiapolska.com.pl lub poprzez zakładkę Zgłoszenia na twoim koncie na e-BOKu.
Nie. Zmiana sprzedawcy jest bezpieczna i odbywa się bez przerw w dostawie prądu, ponieważ nie wymaga zmiany instalacji oraz licznika.
Wszystkie pytania i zgłoszenia trafiają bezpośrednio do naszego Biura Obsługi Klienta, które niezwłocznie zajmie się Twoją sprawą. Czasem temat wymaga dłuższej weryfikacji i kontaktu np. z Twoim Operatorem, dlatego mamy 14 dni na jego rozpatrzenie. W tym czasie udzielimy Ci odpowiedzi.
Na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia reklamacji (wpływ pisma/maila, telefon).