Tak, zmiana sprzedawcy na naszą spółkę oznacza, że wystawcą faktury będzie Energia Polska Sp. z o.o., a zatem zmieni się spółka rozliczająca pobraną przez Ciebie energię, a zarazem Twój indywidualny numer rachunku do wpłat (sprawdź w sekcji Płatności szczegóły).
Po rozpoczęciu umowy, od nas otrzymywał będziesz faktury wyłącznie za pobraną energię, natomiast lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego będzie fakturował usługi dystrybucyjne.
Tematowi dokumentu NOTS poświęciliśmy osobną podstronę. Zachęcamy do jej odwiedzenia i zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami: PRZECZYTAJ WIĘCEJ.
Cennik standardowy zawiera ustalone ceny sprzedaży energii elektrycznej dla każdej z taryf dystrybucyjnych oraz wysokość opłaty handlowej w okresie przedłużonym umowy.
Cennik ten obowiązuje, jeśli zakontraktowany okres umowny dobiegł końca, a Twoja umowa nie została wypowiedziana.
Dzięki temu masz zagwarantowaną ciągłość dostaw, bez ryzyka sprzedaży rezerwowej.
Cennik znajdziesz TUTAJ.
4 listopada 2022 roku weszła w życie ustawa z dnia 27 października 2022 roku o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku.
Treść ustawy opublikowano w Dzienniku Ustaw. Dokument ten wprowadził dla Odbiorców Uprawnionych Cenę Maksymalną energii elektrycznej.
Uwzględniając kolejno wprowadzane przez ustawodawcę rozporządzenia i ustawy odnoszące się do powyższej, obecnie cena maksymalna przysługuje Odbiorcy Uprawnionemu, który złoży odpowiednie Oświadczenie do 31 stycznia 2024 roku, wskazując wszystkie dane wymagane w Ustawie. W przypadku złożenia oświadczenia w późniejszym terminie – cena maksymalna będzie stosowana w rozliczeniach od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Oświadczenie dotarło do Sprzedawcy (lub Ustawa nadaje mu skutek doręczenia do Sprzedawcy), zgodnie z Ustawą.
Więcej na ten temat możesz przeczytać tu: Zamrożenie cen prądu dla przedsiębiorstw
Dla Odbiorców uprawnionych, którzy złożą Oświadczenie, ceny maksymalne mają zastosowanie w rozliczeniach w okresie od 01 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.
W stosunku do odbiorców, którzy nie muszą składać oświadczeń (tj. odbiorcy uprawnieni w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz.U. poz. 2127) – cena maksymalna określona ustawą z dnia 27 października 2022 r. ma zastosowanie w okresie od dnia przekroczenia limitu zużycia energii elektrycznej, o którym to limicie mowa w ustawie z dnia 7 października 2022 r. – do 30 czerwca 2024 r.
Zweryfikuj, do kiedy trwała nasza umowa oraz za jaki okres została wystawiona przez nas faktura. Jeżeli zafakturowany okres to okres trwania naszej umowy – prawdopodobnie wcześniej nie otrzymałeś rozliczenia za ten czas lub jest to faktura korygująca dotychczasowe rozliczenie.
Jeśli jednak po weryfikacji nadal będzie coś niejasne, skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Zgłoszenia na e-BOKu lub pod adresem bok@energiapolska.com.pl
Faktury na nowego nabywcę (cesjonariusza) będą wystawiane od daty wejścia w życie cesji, czyli terminu, na jaki Operator Systemu Dystrybucyjnego przyjmie zmianę odbiorcy na punkcie poboru. Natomiast do dnia przyjęcia cesji dokumenty będą wystawiane na poprzedniego nabywcę (cedenta). Wynika to z konieczności realizacji całego procesu zmiany odbiorcy, który jest czasochłonny i wymaga wykonania wielu kroków, jednak w pełni realizujemy to zgłoszenie w Twoim imieniu.
O przyjętych datach cesji poinformujemy Ciebie i Cedenta po ich zatwierdzeniu w OSD.
W naszej spółce każdy klient otrzymuje swój indywidualny numer konta do przelewów. Wskazujemy go na fakturze w tabeli „Dane do przelewu”. Tego numeru na białej liście może nie być, ponieważ jest ono subkontem do konta głównego (również wskazanego na fakturze).
W tytule przelewu podaj numer faktury, za którą płacisz.
W każdej chwili możesz tez sprawdzić indywidualny numer konta w Twoim e-BOKu – wskazujemy go już na stronie głównej pod nazwą konta, by mieć do niego zawsze szybki dostęp.
Przez e-BOK w łatwy sposób opłacisz też swoje faktury, dzięki automatycznemu przekierowaniu do płatności.
e-fakturę możesz opłacić w dogodny dla Ciebie sposób, polecamy skorzystanie z jednego z proponowanych przez nas ułatwień związanych z e-fakturami:
Możesz również wykonać przelew tradycyjny – swój indywidualny numer konta do płatności znajdziesz na każdej fakturze w sekcji „Dane do przelewu” lub możesz go sprawdzić w e-BOKu – wskazujemy go już na stronie głównej pod nazwą Twojego konta, byś miał do niego zawsze szybki dostęp.
Bez obaw! Powstałą nadpłatę zaliczymy na poczet płatności w najbliższym okresie rozliczeniowym, zatem przy kolejnej płatności możesz po prostu pomniejszyć przelew.
Jeśli zamiast tego interesuje Cię zwrot nadpłaty, możemy przekazać nadpłacone środki na wskazany nam przez Ciebie rachunek bankowy. W sekcji „Dokumenty do pobrania” znajdziesz wzór takiego wniosku, który wystarczy pobrać, uzupełnić i przesłać na adres korespondencyjny naszej spółki lub w formie mailowej na adres: windykacja@energiapolska.com.pl.
Stan swojego konta w każdej chwili możesz sprawdzić w e-BOKu. Sprawdź, co jeszcze tam znajdziesz.
Zaloguj się do swojego konta w e-BOKu. Znajdziesz tam listę wszystkich Twoich kont oraz ich aktualne salda.
Możesz również skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta mailowo pod adresem bok@energiapolska.com.pl lub pod numerem infolinii +48 71 715 28 94.