Minimalny czas zgłoszenia zmiany sprzedawcy to 21 dni wprzód – takie wyprzedzenie musimy jako sprzedawca zachować, by zgłosić Twoją umowę do Operatora i jest to termin nieprzekraczalny.
Należy jednak uwzględnić dodatkowo czas na podpisanie umowy, zweryfikowanie jej i dostarczenie do naszej spółki.
Ważnym aspektem jest też obowiązujący Cię okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy u obecnego sprzedawcy, tak aby ta zmiana sprzedawcy nie wiązała się dla Ciebie z żadnymi dodatkowymi kosztami.
Nie. Zmiana sprzedawcy jest bezpieczna i odbywa się bez przerw w dostawie prądu, ponieważ nie wymaga zmiany instalacji oraz licznika.
Zapisy dotyczące okresu wypowiedzenia znajdziesz w swojej umowie, najczęściej będzie to punkt 6 Ogólnych Warunków Umowy.
Obowiązujące przepisy prawa przewidują możliwość odstąpienia od zawartej umowy w terminie 14 dni od daty jej podpisania, bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem należnoścl za pobraną energię elektryczna w tym okresie. Przepisy dotyczą tylko Klientów, którym przysługują uprawnienia konsumenckie.
Warunki umożliwiające rozwiązanie umowy wynikają bezpośrednio z jej zapisów, najczęściej znajdziesz je w punkcie 6 Ogólnych Warunków Umowy.
Montaż instalacji fotowoltaicznej nie uprawnia do bezkosztowego rozwiązania umowy.