Uważaj na podejrzane SMS-y, w których oszuści próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe.

Pamiętaj! Nie otwieraj nieznanych linków i nie wpłacaj pieniędzy na numer konta przekazywany w podejrzanych wiadomościach. Energia Polska nie przesyła linków do płatności w formie SMS. Informacje o swoich płatnościach możesz znaleźć na swoim koncie e-BOK.

Główny Urząd Statystyczny ostrzega przed oszustami internetowymi podszywającymi się pod GUS. Oszuści rozsyłają wiadomości elektroniczne o tytule „Obowiązek sprawozdawczy P-01” zawierające niebezpieczny załącznik, którego otworzenie powoduje zainfekowanie komputera złośliwym oprogramowaniem typu „malware”.

e-faktury

Jakich informacji szukasz?

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są korzyści z e-faktur?

Dzięki e-fakturowaniu zyskujesz:

wygodę: nie musisz drukować i przechowywać dokumentów przychodzących. e-faktury są zawsze dostępne na Twoim koncie e-BOK;

bezpieczeństwo: e-faktura dociera na Twoje konto w dniu jej wystawienia, nie ma obawy, że zostanie zagubiona;

oszczędność: nie musisz czekać, aż rachunek za energię elektryczną dotrze do Ciebie pocztą. e-faktura trafia bezpośrednio na Twój adres e-mail i pojawia się w Twoim e-BOKu. Dzięki temu możesz łatwiej kontrolować swoje wydatki.

Dodatkowo wybierasz rozwiązanie przyjazne dla środowiska, rezygnujesz z papieru i oszczędzasz energię, która jest potrzebna do jego produkcji.

 

 

Czy jest jakaś różnica między e-fakturą, a fakturą papierową?

Nie ma różnicy między tymi fakturami. E-faktura jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa.

Kto może skorzystać z usługi e-faktury?

Zachęcamy, aby każdy nasz Klient korzystał z formy elektronicznej wysyłki faktur – wystarczy podać nam adres mailowy, na który mamy je kierować.
To rozwiązanie jest zgodne z naszą misją – wspólnie dbamy o środowisko, rezygnujemy z papieru i oszczędzamy energię, która jest potrzebna do jego produkcji.

Czy mogę zmienić sposób wysyłki faktur z pocztowego na mailowy? Czy mogę zmienić adres, na który wysyłana jest e-faktura?

Jak najbardziej! Aby zmienić sposób wysyłki faktur badź docelowy adres mailowy wystarczy podać nam adres mailowy, na który mamy kierować e-faktury. Możesz nam to zgłosić poprzez zakładkę Zgłoszenia na e-BOKu lub pod adresem mailowym bok@energiapolska.com.pl.

Czy mogę otrzymywać jedną e-fakturę na dwa adresy e-mail?

Tak, aby dodać kolejny adres e-mail do wysyłki faktur napisz do nas wiadomość na adres bok@energiapolska.com.pl lub poprzez zakładkę Zgłoszenia na e-BOKu.

W jakim formacie wysyłane są e-faktury?

e-faktury wysyłane sa w formacie PDF na wskazany w umowie adres mailowy.
Zachęcamy też do założenia konta na e-BOKu – dostęp do e-faktur jest tam nieograniczony.

Skąd będę wiedzieć, że e-faktura została wystawiona?

Tego samego dnia, w którym wystawimy fakturę, otrzymasz ją na maila. Dodatkowo otrzymasz od nas powiadomienie SMS o wystawieniu faktury.
Możesz także zalogować się do swojego konta e-BOK, gdzie wszystkie faktury dostępne są całodobowo, a najnowsze zobaczysz od razu po wystawieniu.

Z jakiego adresu otrzymam e-fakturę?

E-Faktury wysyłane są z adresu system@energiapolska.com.pl.

Co to jest e-faktura?

E-faktura to faktura w formie elektronicznej i jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa. Jest to forma bezpłatna, a dodatkowo to rozwiązanie zgodne z naszą misją – wspólnie dbamy o środowisko, rezygnujemy z papieru i oszczędzamy energię, która jest potrzebna do jego produkcji.

Dlaczego nie otrzymałem e-faktury?

Powodów może być kilka, dlatego tez mamy kilka rozwiązań:

  • Zachęcamy do założenia konta na e-BOKu – dostęp do e-faktur jest tam nieograniczony.
  • W skrzynce odbiorczej na Twoim mailu sprawdź wszystkie foldery (SPAM, oferty, usługi itd.).
    W przypadku korzystania z poczty na domenach wp.pl, op.pl oraz o2.pl istnieje prawdopodobieństwo, że ważne wiadomości trafiają do folderu SPAM lub innych. Jeśli je tam znajdziesz, zachęcamy by w ustawieniach maila dodać domenę energiapolska.com.pl do zaufanych – tym sposobem maile nie będą filtrowane automatycznie.
  • Jeśli powyższe nie rozwiąże problemu, zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta – poprzez zakładkę Zgłoszenia na e-BOKu lub pod adresem mailowym bok@energiapolska.com.pl.

Czy po zamówieniu e-faktury będę nadal otrzymywać faktury papierowe?

Nie. Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie e-faktury to nie będziemy wysyłać Ci faktur w formie papierowej.

W jakim terminie otrzymam e-fakturę?

E-fakturę otrzymasz na maila tego samego dnia, którego zostanie wystawiona, około godziny 22:00

Od kiedy będę dostawać e-fakturę zamiast faktury papierowej?

Twoje zgłoszenie zmiany sposobu wysyłki faktur będzie zrealizowane przez Dział Obsługi Klienta w ciągu kilku dni od otrzymania, zatem już kolejną fakturę otrzymasz w formie elektronicznej.

W jaki sposób mogę opłacić e-fakturę?

e-fakturę możesz opłacić w dogodny dla Ciebie sposób, polecamy skorzystanie z jednego z proponowanych przez nas ułatwień związanych z e-fakturami:

  • link w mailu z fakturą, bezpośrednio przekierowujący do płatności;
  • e-BOK, gdzie w zakładce Faktury wyświetla obok każdej faktury wymagającej opłacenia przycisk przekierowujący do płatności, więc w łatwy sposób możesz kontrolować swoje płatności.

Możesz również wykonać przelew tradycyjny – swój indywidualny numer konta do płatności znajdziesz na każdej fakturze w sekcji „Dane do przelewu” lub możesz go sprawdzić w e-BOKu – wskazujemy go już na stronie głównej pod nazwą Twojego konta, byś miał do niego zawsze szybki dostęp.

Czy e-mail z informacją o wystawieniu e-faktury zawiera fakturę?

Tak, do wiadomości dołączamy e-fakturę w formacie PDF. Zawiera ona również podsumowanie najważniejszych informacji oraz przekierowanie do płatności.

Ile kosztuje uruchomienie e-faktury?

Uruchomienie usługi oraz korzystanie z niej jest bezpłatne.

JAK MOŻEMY CI DZISIAJ POMÓC?