Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W razie potrzeby zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Zbiory praw konsumenta energii elektrycznej oraz paliwa gazowego ustanowione przez Urząd Regulacji Energetyki znajdziesz pod poniższymi linkami:
Cennik dotyczący sprzedaży energii elektrycznej dla klientów indywidualnych znajdziesz pod poniższym linkiem:
Cennik standardowy dla klientów indywidualnych od 01.03.2022r. do 31.07.2022 r.
Cennik prowadzonej przez nas sprzedaży rezerwowej znajdziesz pod poniższym linkiem:
Nasz cennik standardowy dla firm obowiązujący od 01.01.2022 r. znajdziesz pod poniższym linkiem:
Nasz cennik standardowy dla firm obowiązujący od 01.12.2021 r. znajdziesz pod poniższym linkiem:
Pod poniższymi linkami znajdziesz strukturę paliw za kolejne lata:
Pod poniższym linkiem znajdziesz naszą ofertę sprzedaży rezerwowej:
Dokument możesz pobrać tutaj:
Formularz możesz pobrać tutaj:
Najważniejsze funkcje dostępne dla klientów to: dostęp do stanu konta, faktur archiwalnych i bieżących, monitorowanie zużycia gazu i energii elektrycznej oraz płatności, a także możliwość podglądu bieżących danych. Dzięki eBOK zapewniamy łatwy kontakt z biurem obsługi, a także możliwość zmiany ustawień konta.
Sprawdź poprawność hasła i loginu, numer telefonu wpisz w formacie +48XXXXXXXXX (nr telefonu podany w Umowie). Do zalogowania potrzebny będzie numer Klienta, znajduje się on w numerze faktury po symbolu /K…/.
Ilość odczytów licznika się nie zmieni. Ten sam inkasent będzie pojawiać się w takich samych odstępach czasu.
Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy nie wymaga zmiany liczników. Prąd będzie przesyłany przy użyciu tych samych kabli, liczniki będą odczytywane w taki sam sposób, jak było to tej pory. Otrzymasz osobną fakturę za energię. Fakturę za usługi dystrybucyjne od dystrybutora.
Za bezpieczeństwo i obsługę instalacji gazowej odpowiada Polska Spółka Gazownictwa. W przypadku awarii, lub jej podejrzenia, zadzwoń na numer 992. Pogotowie Gazowe jest dostępne pod tym numerem całą dobę, 7 dni w tygodniu. W przypadku awarii lub jej podejrzenia, dotyczącego instalacji energetycznej, zadzwoń na numer 991, który jest dostępny całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Warto pamiętać, że za awarię prądu nigdy nie odpowiada sprzedawca prądu, a jego dystrybutor.
Za pomocą e-bok, w zakładce – „zgłoszenia”,
przez Infolinię: +48 71 715 28 94,
na adres mailowy: bok@energiapolska.com.pl.
Oferta ta polega na stałej proporcji ceny zakupu energii elektrycznej na potrzeby własne do ceny odkupu nadwyżki wyprodukowanej energii elektrycznej. Czyli zawsze kupimy od Ciebie energię (100% Twojej nadwyżki energii) w cenie pokrywającej 60% ceny, którą płacisz, gdy pobierasz energię z sieci. Pozwala to zatem utrzymać korzystne warunki biznesowe, pomimo zmian cen energii.
Po zakończeniu danego miesiąca każdy wytwórca w mikroinstalacji otrzyma na wskazany adres mailowy informację z ilością energii elektrycznej sprzedanej Energii Polskiej (czyli wyprodukowanej nadwyżki energii).
Nadwyżka jest to ilość energii, która nie została wykorzystana w danej godzinie, przez co została wprowadzona do sieci.
Zleceniem montażu licznika oraz wykonaniem tego procesu zajmuje się lokalne OSD.
Co najmniej 30 dni przed planowanym uruchomieniem mikroinstalacji zgłoś się do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucji (OSD) w celu dopełnienia wszelkich formalności. W kolejnym kroku skontaktuj się z nami w celu zawarcia umowy na odkup.
Tak, prosimy o przesłanie wiadomości na adres oze@energiapolska.com.pl lub kontakt przez Chat na naszej stronie i wskazanie: źródła wytwórczego, mocy instalacji, terminu uruchomienia/planowanego terminu zawarcia umowy – w celu przygotowania indywidualnej oferty.
To instalacja wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnego źródła energii (OZE), której łączna moc zainstalowana nie przekracza 50 kW.
Nie, ale możesz pobierać e-faktury także ze swojego konta e-bok.
E-faktury wysyłamy w formie maila z podsumowaniem istotnych informacji z faktury w formacie PDF.
Z adresu: system@energiapolska.com.pl
E-fakturę otrzymasz na maila tego samego dnia, którego zostanie wystawiona, około godziny 22:00.
Nie. Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie e-Faktury, nie będziemy wysyłać Ci faktur w formie papierowej.
Dzięki e-fakturowaniu zyskujesz:
wygodę: nie musisz drukować i przechowywać dokumentów przychodzących. E-faktury są zawsze dostępne na Twoim koncie e-bok.
bezpieczeństwo: e-faktura dociera na Twoje konto w dniu jej wystawienia, nie ma obawy, że zostanie zagubiona.
oszczędność: nie musisz czekać, aż rachunek za energię elektryczną dotrze do Ciebie pocztą. E-faktura trafia bezpośrednio na Twój adres e-mail i pojawia się w Twoim e-bok. Dzięki temu możesz łatwiej kontrolować swoje wydatki.
Dodatkowo wybierasz rozwiązanie przyjazne dla środowiska: e-fakturowanie oszczędza środowisko. Rezygnujesz z papieru
i oszczędzasz energię, która jest potrzebna do jego produkcji.
Nie ma różnicy między tymi fakturami. E-faktura jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa.
E-fakturę możesz opłacić w dogodny dla Ciebie sposób, ponieważ zawiera ona takie same informacje jak ta w formie papierowej. Polecamy e-płatność. Jest to najwygodniejszy sposób opłacania faktur.
Do wiadomości nie załączamy faktury jako dodatkowego dokumentu, ale zawiera ona podsumowanie z najważniejszymi informacjami potrzebnymi do dokonania płatności.
Otrzymasz e-fakturę tego samego dnia, w którym ją wystawimy. W wiadomości znajdziesz również kwotę oraz informacje niezbędne do dokonania przelewu.
Po aktywacji usługi, Twoją najbliższą fakturę prześlemy już w formie elektronicznej. Znajdziesz ją także w e-bok w zakładce Faktury.
Uruchomienie usługi oraz korzystanie z niej jest bezpłatne.
Każdy Klient, który ma zawartą umowę z naszą spółką, po wskazaniu adresu mailowego do wysyłki faktury.
E-faktura to faktura w formie elektronicznej. Zawiera ona takie same dane i jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa. E-faktura jest bezpłatna i jest dokumentem, który prawnie obowiązuje.
Jeżeli na Twoim koncie rozliczeniowym znajduje się nadpłata, możesz wskazać nam, co z nią zrobić. Pobierz wniosek, wypełnij go, podpisz i odeślij w wersji elektronicznej lub papierowej, a my zajmiemy się resztą. Środki szybko i bezpiecznie znajdą się u Ciebie.
Wniosek o zwrot nadpłaty znajdziesz tutaj: Wniosek-o-zwrot-nadplaty_Energia-Polska
Tak. Klienci powinni opłacać należności zgodnie z otrzymanymi dokumentami rozliczeniowymi. Obniżka VAT i zwolnienie z akcyzy zostaną uwzględnione na fakturach rozliczeniowych obejmujących okresy, w których ma być obniżony VAT i zniesiona akcyza.
Od 1 stycznia 2022 r. do 31 maja 2022 r. podatek akcyzowy obniżony zostanie z 5 do 0 zł/MWh dla energii zużywanej przez klientów zakwalifikowanych do grupy taryfowej G.
Podatek VAT na prąd zostanie obniżony z 23 na 5% na okres od 1 stycznia do 31 lipca 2022 r.
Tarcza Antyinflacyjna wraz z ustawą o dodatku osłonowym zawiera 4 elementy, za których wprowadzenie odpowiedzialni są Sprzedawcy (3 elementy) oraz gminy (1 element). Sprzedawcy zajmą się obszarami polegającymi na: – obniżeniu VAT na prąd z 23% na 5%. Zmiana ta dotyczy wszystkich klientów – zastosowaniu zwolnienia z podatku akcyzowego na prąd z 5 do 0 zł/MWh dla energii zużywanej przez gospodarstwo domowe (wszystkie grupy taryfowe G) – wdrożeniu rozwiązań alternatywnych wobec odłączenia prądu w razie zadłużenia, a także wprowadzeniu programu wsparcia dla klientów wrażliwych i osób objętych długoterminową opieką domową (ze względu na niewydolność oddechową). Gminy realizować będą: – czynności z zakresu przyznania dodatku osłonowego.
Możesz zrezygnować z otrzymywania konkretnych lub wszystkich komunikatów, logując się na swoje konto eBOK. Po zalogowaniu z panelu po lewej stronie wybierz „Lista umów”, następnie „Umowa” i przejdź do podstrony „Wyrażone zgody”. Ustawienia zgód zmieniasz poprzez przełączenie przycisku „Tak/Nie”. Zmiana preferencji powiadomień możliwa jest również poprzez kontakt mailowy na adres: bok@energiapolska.com.pl. Jeśli w przyszłości zechcesz przywrócić powiadomienia, wystarczy, że ponownie aktywujesz zgody.
Na stronie oraz TUTAJ: Polecenie_zaplaty_Energia_Polska_cofniecie_zgody_klienta dostępny jest formularz. Wypełniony i podpisany dokument należy przesłać pocztą na adres:
al. Kasztanowa 5, 53-125 Wrocław
Aby uruchomić polecenie zapłaty, należy pisemnie wyrazić zgodę na uruchomienie tej usługi.
Formularz wraz z instrukcją wypełniania znajdziesz na stronie. Wypełniony i podpisany formularz prześlij pocztą na adres:
al. Kasztanowa 5, 53-125 Wrocław.
Pamiętaj, podpisz wniosek podpisem zgodnym ze wzorem złożonym na karcie wzoru podpisu w Banku.
Tak, jest taka możliwość. Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy wypełnić i dostarczyć uzupełniony Wniosek o zgodę na obciążanie rachunku. Do uzupełnienia wniosku potrzebna Ci będzie ostatnia faktura. (Aby uruchomić polecenie zapłaty, należy pisemnie wyrazić zgodę na aktywowanie usługi.
Wystarczy, że wypełnisz i dostarczysz do nas krótki formularz, który znajdziesz TUTAJ.
Wypełniony i podpisany formularz prześlij w formie skanu na bok@energiapolska.com.pl lub pocztą na adres: Energia Polska Sp. z o.o, al. Kasztanowa 5, 53-125 Wrocław. Dzięki poleceniu zapłaty masz pełną kontrolę nad swoimi płatnościami i nie musisz samodzielnie wykonywać każdego przelewu – to bank zadba o terminowe wpłaty.)
Informujemy, że wpłaty należy dokonać na numer konta, który jest na fakturze wytłuszczonym drukiem, ponieważ to jest indywidualny numer Twojego konta w naszym systemie. Tego numeru na białej liście nie ma, ponieważ jest to subkonto do konta wskazanego poniżej w treści wyjaśniającej. Zatem na białej liście widnieje jedynie konto główne.
Zweryfikuj, za jaki okres została wystawiona FV i do kiedy trwała umowa. Jeżeli fakturowany okres to okres trwania naszej umowy – prawdopodobnie wcześniej nie otrzymałeś rozliczenia za ten czas, lub jest to faktura korygująca dotychczasowe rozliczenie. Jeśli nadal występują niezgodności, zgłoś to na bok@energiapolska.com.pl
Faktury na nowego nabywcę będą wystawiane od daty wejścia w życie cesji, czyli terminu, na jaki Państwa Operator Systemu Dystrybucyjnego przyjmie zmianę odbiorcy na punkcie poboru. Natomiast dokumenty wystawiane do dnia przyjęcia zgłoszenia cesji będą jeszcze na poprzedniego nabywcę. Wynika to z konieczności realizacji całego procesu zmiany odbiorcy, który jest czasochłonny i niezależny od nas. O przyjętych datach cesji biuro obsługi Klienta informuje po ich zatwierdzeniu zarówno Państwa jak i drugą stronę umowy cesji.
Faktury korygujące są wystawiane zazwyczaj w związku z weryfikacją danych pomiarowych otrzymanych od Operatora Sieci Dystrybucyjnej, dotyczących ilości pobranej przez Państwa energii elektrycznej. Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, za odczyt układów pomiarowo-rozliczeniowych odpowiada Operator Sieci Dystrybucyjnej. To na podstawie przekazanych przez niego danych, sprzedawca energii elektrycznej wystawia faktury za sprzedaną energię elektryczną. Zgodnie z Instrukcjami Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, dane przekazywane przez Operatorów Sieci Dystrybucyjnych mogą być korygowane nawet do 15 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym wykonywana jest korekta. Oznacza to, że do tego czasu dane pomiarowe, będące podstawą do dokonania rozliczeń za sprzedaną energię elektryczną mogą zostać zmienione, w związku z czym powstaje konieczność dokonania wstecznych korekt faktur VAT dotyczących zafakturowanych już okresów rozliczeniowych. Po dokonaniu niniejszej korekty, ilość zafakturowanej sprzedanej energii elektrycznej powinna pokrywać się z ilością energii elektrycznej wynikającą z faktur dystrybucyjnych wystawionych przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej. Chcielibyśmy podkreślić, że czas korekty danych rozliczeniowych jest całkowicie niezależny od sprzedawcy energii.
Plan polega na rozliczeniu co miesiąc za miesiąc wprzód w oparciu o deklarowane zużycie – stąd comiesięczne faktury rozliczeniowe na zbliżoną do siebie kwotę. W momencie, kiedy otrzymujemy odczyt od Państwa Operatora Sieci Dystrybucyjnej, zostaje wystawiona faktura wyrównująca zużycie energii elektrycznej, tak by zafakturowana ilość kWh była zgodna z pomiarem i okresem od OSD. Wtedy mogą Państwo zostać obciążeni wyższą kwotą niż zazwyczaj bądź otrzymać fakturę rozliczeniową z kwotą do zwrotu. Nadpłata oznacza możliwość skompensowania kolejnej faktury rozliczeniowej bądź otrzymania zapłaconej nadwyżki na konto bankowe.
Plan polega na rozliczeniu co miesiąc za miesiąc poprzedni na podstawie deklarowanego zużycia – stąd comiesięczne faktury rozliczeniowe na zbliżoną do siebie kwotę. W momencie, kiedy otrzymujemy odczyt od Państwa Operatora Sieci Dystrybucyjnej, zostaje wystawiona faktura wyrównująca zużycie energii elektrycznej, tak aby zafakturowana ilość kWh była zgodna z pomiarem i okresem od OSD. Wtedy mogą Państwo zostać obciążeni wyższą kwotą niż zazwyczaj, bądź otrzymać fakturę rozliczeniową z kwotą do zwrotu. Nadpłata oznacza możliwość skompensowania kolejnej faktury rozliczeniowej, lub otrzymania zapłaconej nadwyżki na konto bankowe.
Termin wskazany jest na fakturze. Termin płatności to 14 dni od daty wystawienia faktury.
Poprzez e-bok w zakładce „zgłoszenia”, poprzez infolinię, lub maila bok@energiapolska.com.pl
Podgląd faktur jest dostępny całodobowo w elektronicznym biurze obsługi e-bok. Informację o fakturze możesz uzyskać także telefonicznie lub przez e-mail. Jeżeli chciałbyś ponownie otrzymać fakturę, zgłoś to podczas kontaktu z BOK, a prześlemy duplikat faktury.
Powstałą nadpłatę zaliczymy na poczet płatności w najbliższym okresie rozliczeniowym. Jeśli jednak interesuje Cię zwrot nadpłaty na wskazany rachunek bankowy, możemy przekazać środki na podstawie pisemnego wniosku, który należy przesłać na adres korespondencyjny naszej spółki.
Zaloguj się do e-bok – na stronie głównej znajdziesz informacje o Twoim saldzie.
Numer znajdziesz na każdej fakturze za prąd lub gaz. Możesz go również sprawdzić na swoim koncie e-bok. W tytule przelewu podaj nr faktury, za którą płacisz.
Numer Klienta znajduje się na fakturze rozliczeniowej po symbolu /K…. w numerze faktury: FVE-R/K…/…/2021
W trosce o środowisko drukujemy faktury czarno-białe – są one oryginałami.
Okres wypowiedzenia umowy znajduje się w Ogólnych Warunkach Umowy, w punkcie 6. Okres Trwania Umowy.
Podpisując umowę kompleksową z Energią Polską będziesz otrzymywać jedną fakturę uwzględniającą opłaty za dystrybucję i zużytą energię. Umowa kompleksowa dostępna jest wyłącznie dla klientów Indywidualnych.
Zadaniem Sprzedawcy rezerwowego jest zapewnienie dostaw energii elektrycznej odbiorcom końcowym, w przypadku gdy wybrany przez odbiorców sprzedawca zaprzestanie realizacji umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej oraz w przypadku, gdy wygasły postanowienia umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej (dalej: „Dotychczasowa Umowa”) z dotychczasowym sprzedawcą.
OSD, w celu zapewnienia ciągłości dostaw, zawiera w imieniu i na rzecz Odbiorcy umowę sprzedaży rezerwowej lub umowę kompleksową, zawierającą postanowienia sprzedaży rezerwowej (dalej: „Umowa rezerwowa”) ze Sprzedawcą, na warunkach określonych we wzorze Umowy rezerwowej, według Cennika Sprzedaży Rezerwowej (dalej: „Cennik”), zgodnie z Ofertą. Cennik oraz wzór Umowy rezerwowej dostępny jest TUTAJ. Umowa rezerwowa obowiązuje od dnia zaprzestania realizacji Dotychczasowej Umowy i zawierana jest na czas nieokreślony.
Dystrybutor posiada własną sieć dystrybucyjną, czyli kable, transformatory i liczniki mierzące zużycie energii. Sprzedawca jest pośrednikiem, który korzysta z infrastruktury dystrybutora i jest odpowiedzialny za dostawę energii bezpośrednio do końcowego odbiorcy. Ponieważ sprzedaż energii nie podlega ograniczeniom, jej odbiorca może wybrać firmę, od której chce zakupić energię.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, możliwość odstąpienia istnieje dla Klienta Indywidualnego, spółek cywilnych i osobowych w terminie 14 dni od daty jej podpisania.
Minimalny czas zmiany sprzedawcy to 21 dni – jest to termin nieprzekraczalny, gdyż z minimum takim wyprzedzeniem możemy dokonać zgłoszenia Twojej umowy do OSD. Należy brać jednak pod uwagę czas na podpisanie umowy, weryfikowanie jej i dostarczenie w oryginale do naszej spółki. Dodatkowo uwzględniamy okres wypowiedzenia Twojej dotychczasowej umowy tak, aby zmiana sprzedawcy nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi dla Ciebie kosztami.
Możesz, ale nie musisz. Jeżeli udzielasz nam pełnomocnictwa, to my w Twoim imieniu wypowiadamy umowę i załatwiamy wszystkie formalności.
Montaż instalacji fotowoltaicznej nie uprawnia do bezkosztowego rozwiązania umowy zawartej na czas określony z wcześniejszym terminem.
Możliwe jest zawarcie umowy dla lokalizacji, w której realizowane będzie nowe przyłącze – niemniej jednak usługę przyłączenia realizuje dedykowany OSD (PGE, Tauron, Energa, Enea, Stoen Operator itd.), więc najpierw należy zawrzeć umowę o przyłączenie oraz uzyskać Kartę Danych Technicznych. Z tymi dokumentami Energia Polska będzie mogła realizować umowę.
Po zmianie sprzedawcy, wystawcą faktury będzie Energia Polska, zatem zmieni się numer rachunku do wpłat oraz spółka prowadząca rozliczenia.
Informacje o aktualnej grupie taryfowej można znaleźć w umowie z obecnym dostawcą lub na ostatniej fakturze.
Tak. Na podstawie pełnomocnictwa, przeprowadzimy zmianę sprzedawcy w Twoim imieniu – wypowiemy dotychczasową umowę na dostawy energii/gazu i dokonamy zgłoszenia zmiany sprzedawcy. Pełnomocnictwo podpiszesz razem z umową.
Tak. Zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi kosztami.
Wymagane dokumenty:
– dokument potwierdzający tytuł prawny Odbiorcy do korzystania z obiektu, którego dotyczy wniosek (np. akt notarialny),
– schemat połączenia instalacji/sieci Odbiorcy z siecią OSD (dla wniosków dot. Taryfy A, B, C2x). – karta danych technicznych,
– warunki przyłączeniowe, lub oświadczenie o gotowości instalacji przyłączanej, lub potwierdzenie możliwości świadczenia usług dystrybucji i określenie parametrów technicznych,
– umowa o przyłączenie: jeśli jest to plac budowy, wymagane jest pozwolenie na budowę, jeśli nowy budynek – dokument odbioru i zezwolenie na użytkowanie obiektu.
Przy zmianie danych/cesji wymagane są następujące dokumenty:
W przypadku zmiany adresu PPE nr budynku, nazwy ulicy – pismo z urzędu gminy/miasta o zmianie nazwy ulicy/nadaniu numerów itd. Informacje o zmianie danych, a w szczególności o cesji, należy przesłać do nas jak najszybciej, ze względu na terminy obowiązujące nas przy zgłaszaniu zmian danych w OSD.
Podpisując umowę cesji, czy przekazując dokument zmiany danych, należy mieć na uwadze, że zmiana może trwać nawet do dwóch miesięcy – w zależności od OSD i realizacji wniosku (przy złożeniu wniosku o UD na nowe dane, OSD ma 21 dni na przygotowanie UD, a po jej zawarciu dokonujemy zgłoszenia, które również wykonujemy na +21 dni).
Po zalogowaniu do E-BOKa – zmiany zgód, zgłoszenie zmian danych/taryfy/mocy itd. zgłoszenie poprzez maila/pismo chęci dokonania zmiany.
Na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia reklamacji (wpływ pisma/maila, telefon).